Forretningsbetingelser

Leje af stand

Du booker og betaler en stand på vores hjemmeside www.lidkøb.dk.

Lejen sker på dagsbasis, minimum 1 uge og op til 12 måneder. En uge er 7 dage. Starter du f.eks. på en mandag vil du slutte på en søndag. Det mest almindelige er en lejeperiode på 3 uger. 

Udbetaling og afregning

Udbetalingen sker til den oplyste konto på Mit Lidkøb.

To gange om måneden overfører vi dit tilgodehavende til den bankkonto, som du registrerer på Mit Lidkøb:

  • Salget fra d. 1.-15. bliver indsat d. 30. i samme måned.
  • Salget fra d. 16-31. bliver indsat d. 15. i den efterfølgende måned.

Ligger udbetalingsdatoen ikke på en bankdag, bliver pengene indsat ved først kommende bankdag herefter.

Prismærker

Alle varer registreres på forhånd gennem “Mit Lidkøb” som kan tilgås på mit.lidkob.dk fra din PC, smartphone eller tablet.

Varer skal registreres med en udførlig varebeskrivelse indeholdende farve, mærke, kendetegn, størrelse og pris. F.eks.: Grøn Molo T-shirt med biler, str. 68, 49 kr.
Varebeskrivelsen er vigtig for medarbejderne ved kassen for at undgå bedrageri med ombytning af prismærker. Derfor skal der også en god beskrivelse på de billige varer, så der ikke blot står “T-shirt 10 kr”. Ellers kan uærlige personer bruge dit prismærke og sætte på en dyr T-shirt.

Varebeskrivelsen er også en hjælp for dig, så du præcis ved, hvad du har solgt.

Print af prismærker sker ved vores kundecomputere. Når din standleje starter, skal du henvende dig til personalet, så at vi kan sætte dig godt i gang.

Såfremt du ønsker at ændre prisen på en eller flere varer skal dette opdateres online og du vil derefter kunne printe nogle nye prismærker.

Efter at et prismærke er blevet printet, kan du ikke ændre i varebeskrivelsen og prisen kan kun justeres ned. Ønsker du at ændre beskrivelsen eller justere prisen op ad, skal du derfor oprette varen på ny.

I tilfælde af leje af ny stand, er du ansvarlig for at skifte prismærkerne. Har du lejet flere forskellige stande, skal der påsættes nye prismærker ved flytning af varer mellem de lejede stande.

Opstart

Når standen er booket og betalt, kan varerne opsættes på standen fra kl. 9:00 på lejeperiodens første dag.

Har du ikke opstillet dine varer på første lejedag i perioden, kan Lidkøb frit og uden varsel leje standen ud til anden side uden refusion af standleje.

Standen kan dekoreres i et let omfang, såfremt det vurderes rimeligt af personalet. Du skal selv fjerne dekorationerne, når du tømmer din stand.

Standene må ikke flyttes, og der må ikke fastgøres ting på standen.

Varerne skal være placeret på din stand. Du må ikke lægge varer på gulvet ved din stand, på andre stande, på udstillingsborde eller andre steder i butikken.

Varerne skal være opstillet på en måde, hvor de ikke er til gene for nabostandene. F.eks. er det ikke tilladt at hænge bøjler med tøj på standens sidestolper, da det blokerer udsyn og adgang til nabostandens varer.

Lidkøb må gerne placere dine varer på temaborde og udstillingsborde.

Orden og opfyldning på din stand

Du har selv ansvar for at rydde op på din stand. For at du sælger bedst muligt, bør din stand være overskuelig og ryddelig. Du kan tilkøbe oprydning på standen for 150 kr. pr. uge. Vi rydder op på din stand hver morgen i perioden. Denne service kan købes ved kassen.

Overfyld ikke standen. Alt tøj skal kunne hænge på bøjlestangen og der skal være plads til at ”bladre” i tøjet på bøjlestangen. Vi anbefaler, at du maksimalt har 60 stykker tøj hængende ad gangen. Sæt kurve eller kasser op til småting, så standen bliver nem at overskue for køberne. Du er velkommen til at fylde op med nye varer i hele din lejeperiode.

 

Når din booking ophører 

Standen skal være tømt senest en time inden lukketid på lejeperiodens sidste dag. Du skal henvende dig ved kassen, når du kommer. Du er selv ansvarlig for at tømme standen. Husk at se efter dine varer i glasmontrer, på temabordene og “Lost and Found”-reolen.

Det er vigtigt, at alle prismærker og tyverisikringer bliver siddende på varerne, når standen tømmes, da varer uden prismærker ikke må tages ud af butikken. Personalet vil kontrollere dine varer ved skranken, og alarmer vil blive afmonteret.

Skal en anden tømme standen for dig, skal du sørge for at ringe og give butikken besked.

Er standen ikke tømt rettidigt, forlænges lejeperioden automatisk med en uge, hvis muligt. Er standen booket til anden side, vil den blive lukket ned, hvilket koster 350 kr. for den første flyttekasse og efterfølgende 50 kr. pr. flyttekasse. Varerne skal afhentes inden 8 dage. Derefter koster det 50 kr. pr. kasse pr. påbegyndt uge. Efter 3 uger vil varerne tilgå Lidkøb.

Kan du ikke hente dine ting i tide, kan du efter aftale bestille nedtagning. Det koster 250 kr. for den første flyttekasse og efterfølgende 50 kr. pr. flyttekasse. Varerne skal afhentes inden 8 dage. Derefter koster det 50 kr. pr. kasse pr. påbegyndt uge. Efter 3 uger vil varerne tilgå Lidkøb.

Premium-varer skal afhentes på bookingens sidste dag, ellers pålægges et håndteringsgebyr på 50 kr. per vare.

Lejeforlængelser og nedlukninger vil blive modregnet dit samlede salg eller opkrævet i butikken. 

 

Varesikring

I Lidkøb gør vi alt for at sikre dine varer bedst muligt. Vi har videoovervågning, opmærksomt personale og flere alarmtyper til gratis udlån til varer over 100 kr., så du kan sikre dine varer bedst muligt. Følgende forhodsregler anbefales:

  • Tøjalarmer monteres med et ekstra prismærke gemt inde i alarmen. På den måde er din vare bedre sikret mod prismærkeombytning, og vi kan stadig sælge din vare, hvis det andet prismærke er faldet af. Tøjalarmer monteres i en syning. Sæt aldrig alarmer i prismærket, vaskemærket, lommen eller en strop.
  • Klisteralarmen placeres så vidt muligt på et ikke synligt sted. Skjul den evt. under prismærket på varen.
  • Fastgør evt. kabler eller løsdele, der hører til varen, med tape eller strips.
  • Dyre smykker, ure, parfumer og andre varer, der kan friste svage sjæle, skal ikke ligge på standen, men låses ind i et af vores glasskabe.
  • Som standholder har du altid mulighed for at få en til to varer i glasskabene, hvis der er plads.

Butikstyveri samt ombytning af prismærker bliver anmeldt til politiet. Ombytning af prismærker kategoriseres som bedrageri.

Lidkøb kan ikke stilles til ansvar for stjålne, tabte eller ødelagte varer.

Lidkøb er ikke erstatningspligtig ved brand- og vandskade. I forbindelse med brand, vand eller indbrudstyveri kan din indboforsikring eventuelt dække dit tab – kontakt dit forsikringsselskab for mere information.  

Min vare er væk

Hvis din vare er forsvundet fra standen, men ikke solgt, ligger den højst sandsynligt på en anden stand. Kunderne har det med at fortryde undervejs, og så lægger de varen fra sig et tilfældigt sted.

Vi ved af erfaring, at det kan være svært at overskue hele butikken og at en vare kan dukke op flere uger efter, at den forsvandt. Det sker typisk, når en anden standlejer pakker ned. Se efter varen på din gamle stand, samt nabostande, når du igen besøger butikken, og se regelmæssigt på Lost & Found reolen.

Får vi varen indleveret ved kassen, mens din booking stadig er aktiv, kommer den tilbage på standen.
Får vi varen indleveret ved kassen, efter at din booking er udløbet, bliver den lagt i Lost & Found reolen, hvis den koster under 50 kr.
Koster varen 50 kr. eller mere, sender vi en besked til dig om, at varen er fundet.

Varer uden prismærke bliver lagt i Lost & Found.
Varer uden prismærke opbevares i afdelingen i 14 dage, hvorefter de tilfalder Lidkøb, som frit kan donere, bortskaffe eller sælge dem.

Udsalg

Du har mulighed for at holde udsalg på din stand, hvor du kan vælge mellem 25% og 50% rabat. På Mit Lidkøb, under din booking, trykker du blot “Rabat” og vælger den ønskede rabatsats. Vi går en runde hver morgen og sætter rabatskilte op, hvis ikke vi får tid inden da. 

Husk at rabatten gælder alle varer, du har prismærket, så vær opmærksom på evt. varer i glasskabet.

Hvis du ønsker rabat på premiumvarer, skal du selv komme forbi, så at du kan lokalisere varerne.
 

Ejendomsret

Sælger er alene ansvarlig for at have uindskrænket ejendomsret og ret til at sælge varerne på standen. Følgende varer må ikke sælges i Lidkøb:

  • Det er ikke tilladt at sælge kopivarer, f.eks. tasker, punge, ure m.m.
  • Sikkerhedskompromitterende varer såsom tobak, alkohol, fødevarer, våben, fyrværkeri, hårde hvidevarer, pornografisk materiale eller andet som personalet måtte vurdere upassende eller stødende.
  • Skarpe genstande som knive må ikke ligge fremme på standen, men skal låses inde i vores glasskabe.

Overtrædelse vil medføre bortskaffelse af disse varer og effekter uden varsel.

Det er ikke tilladt at lægge visitkort eller anden markedsføring på standene.

Personalet har desuden ret til at afvise eller bortskaffe varer, som vurderes skadelige for butikkens standard, som f.eks. beskidte (snavsede), ildelugtende eller uhygiejniske varer. 

 

Betalingsformer

Til online booking tager vi imod alle typer VISA og MasterCard og Dankort.

I butikken tager vi imod kontanter, Dankort, VISA, MasterCard eller MobilePay.

 

Pris og kommission

Priser er efter gældende prisliste på hjemmesiden inklusiv moms, herunder også en kommissionsprocent på 15%, som automatisk fratrækkes opgørelsen inden fortjenesten udbetales til dig.

Forudsat at du sælger dine private ting, betaler du ikke moms og skat af dit salg.

 

Erhverv (salg af nye varer)

Erhvervsmæssig booking kan ikke ske online, men skal bookes ved kontakt til forretningen.

Hvis du driver erhverv via standen, skal CVR nummer oplyses til butikken, som så vil registrere det.
Selskabet selv ansvarlig for at indberette korrekte oplysninger til SKAT.

 

Fortrydelsesret og reklamation

Der gælder 14 dages fortrydelsesret for standleje, dog refunderes lejen ikke hvis lejeperioden er startet. Såfremt du booker mindre end 14 dage før lejeperiodens begyndelse, bekræfter du, at du afskriver dig 14 dages fortrydelsesret.

Ønsker man at reklamere, kan man henvende sig til info@lidkob.dk.

Alle solgte varer er købt som beset, og der kan ikke reklameres over disse.